top of page

"Kiedy siła dolara przeminie..." - aktualizacja

Wraz z Nowym Rokiem chiński juan umacnia się w stosunku do dolara o ponad 2%, prawdopodobnie na skutek interwencji chińskich władz. Tak jak wspominałem w poście "Kiedy siła dolara przeminie..." spodziewam się osłabienia amerykańskiej waluty, ale czy to nastąpi tak szybko? W związku z sytuacją na juanie, przygotowałem zlecenia w razie rychłego osłabienia dolara, aby móc dołączyć się do nowego trendu. Na tą chwilę jestem sceptyczny co do tak szybkiej deprecjacji amerykańskiej waluty, ale trzeba być czujnym. Poniżej ostatnie osłabienie dolara do juana.

Pierwsze aktywne zlecenia na osłabienie się dolara to wcześniej już prowadzone pozycje na ropie i funcie brytyjskim. Funt po sporej fali wzrostowej w ostatnich tygodniach powrócił do spadków a w parze z dolarem niebezpiecznie zbliżał się do historycznego minimum. W trakcie osłabiania brytyjskiej waluty zdecydowałem się na redukcję pozycji długich, które ponowię po powrocie siły funta. Redukcję na funcie opisałem tutaj. Na GBPUSD pozycje długie pierwotnie zacząłem otwierać od poziomu 1,266 małą pozycją z szerokim stop loss, z ewentualnym późniejszym dokładaniem kolejnych pozycji długich. Przy obecnej sytuacji rynkowej zdecydowałem się ponowić pozycje długie na GBPUSD już na poziomie 1,243. Jak dobrze pewnie zauważyliście chcę uśrednić cenę zakupu, słabo. Zdecydowałem się na ten krok ponieważ wcześniej zredukowałem pozycję o połowę z poziomu 1,266 tym samym ograniczając ryzyko. Na 1,235 wyklarował się poziom oporu, który po pokonaniu przez popyt powinien otworzyć drogę do kolejnego poziomu oporu na poziomie 1,273. Tym samym zachowując niewiele większe ryzyko mogę budowę piramidy rozpocząć już po przełamaniu poziomu 1,235 z tym, że od poziomu 1,266 rozpocznę zaangażowanie kapitału z 2,5% ryzykiem na pozycje a na poziomie 1,23 z ryzykiem 1,25%.

Na ropie naftowej mam aktywne trzy zlecenia. Obecnie z dużą cierpliwością należy czekać na rozwój sytuacji i miejmy nadzieję stopniowe przesuwanie się ceny w kierunku take profit. Wejście w pozycje długie na ropie opisałem tutaj.

W poście opisującą sytuację na dolarze wspomniałem o zaangażowaniu w parę EURAUD z zamierzeniem, że będę szukał pozycji długich na dolarze australijskim do dolara. Pierwsza wspomniana para już wczoraj miała aktywne trzy zlecenia sell niestety w nocy doszło do redukcji jednej pozycji, ale utrzymuję w grze dwie pierwsze ponawiając zlecenie sell stop. W momencie pisania posta aktywowało się już zlecenie buy stop na AUDUSD.

Jeszcze w starym roku aktywowały się zlecenia na koronach szwedzkiej i norweskiej.


W zleceniach oczekujących czeka jeszcze srebro.

Podsumowując, dolar amerykański pozostaje z silnym trendzie wzrostowym. Ostatnie dni pokazały słabość dolara, ale nie negując obecnych trendów. Mając na uwadze, że dolar może znacząco zmniejszyć swoją wartość w nadchodzącym roku zdecydowałem się na pierwsze pozycje krótkie na amerykańską walutę. W razie powrotu siły dolara, będę redukował otwarte pozycje lub zamykał na stop loss, szukając kolejnych nowych okresów na ponowienie pozycji krótkiej na USD. W razie pozytywnej realizacji scenariusza będę dobierał kolejne zlecenia piramidując zyski.


Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach.


Recent Posts
bottom of page