top of page

Twardy Bretix osłabia funta

W ostatnich tygodniach na rynek powróciły obawy o twardy Bretix. Inwestorzy po słowach Pani premier May oraz w oczekiwaniu na wyrok sądu w sprawie prowadzenia negocjacji wyjścia z Unii Europejskiej przez stronę brytyjską nabrali sporo wątpliwości co do łagodnego przebiegu Bretix. Obawy o gospodarkę, które mogą wyniknąć na skutek wyjścia z Unii Europejskiej, spowodowały znaczące osłabienie się brytyjskiej waluty. Cały czas jednak dane makro które na bieżąco poznajemy mówią o dobrej kondycji gospodarczej Wielkiej Brytanii. Ryzyko Bretix musi zostać wyeliminowane, aby doszło do umocnienia funta. Ja osobiście mam dużo wątpliwości co do tego aby władzom po obu stronach zależało na podkopaniu gospodarki, a wynikający z tego szum jest dobrym pomysłem na wejście w pozycje długie na funcie. Oczywiście sytuacja jest bardzo dynamiczna i należy być bardzo ostrożnym dopasowując wielkość pozycji do możliwości naszego rachunku oraz wahań cen na parach z GBP, które mogą być bardzo duże.

Z początkiem grudnia zawierałem kilka transakcji na parach GBPUSD, GBPJPY i GBPPLN. Wszystkie wejścia były nie udane i skończone redukcją pozycji, następnie stop loss a na parze GBPJPY utrzymuje się jeszcze jedna zredukowana wcześniej pozycja. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami wejść i redukcji pozycji. [link]

Obecnie sytuacja na parze GBPUSD przedstawia się następująco. Poprzednie wejścia są już historią na ponowne zejście ceny do rekordowych poziomów wykorzystałem do ponownego wejścia w pozycję długą. Stop loss na poziomie 1,128. Linia niebieska i czerwona pokazują wcześniejsze nieudane wejście.

W parze z jenem cały czas jest aktywna zredukowana pozycja. Minus na tej pozycji jest dość spory i w razie powrotu negatywnego sentymentu do funta będzie szybki stop loss. Niebieskimi liniami zaznaczone są realizacje redukcji pozycji. Ograniczenie strat spowodowało, że na transakcji z poziomu 142,6 starta jest minimalna i wynosi około 25 złotych

W parze z naszą złotówką nie mam już żadnego zlecenia, wykasowałem, także zlecenia oczekujące. Poniżej, także zaznaczyłem liniami niebieskimi nie udane pozycje długie. Dla przykładu wyliczyłem ile dzięki redukcji zaoszczędziłem środków na koncie.

Po za wymienionymi wyżej transakcjami były jeszcze dwie zyskowne na GBPJPY i GBPPLN zaksięgowane w tygodniu 48/2016 oraz jedna stratna na GBPUSD zaksięgowana w tygodniu 46/2016. Stratne transakcje pomniejszyły saldo rachunku o 1748 złotych a zyskowne zwiększyły o 841 złotych dając w kumulu stratę -907 zł., czyli -4.53%. Mimo, że w okresie ostatnich kilku tygodniu, źle przewidziałem ruch ceny na funcie jestem zadowolony z wysokości straty. Realizacja stop loss oraz redukcja pozycji spowodowała, że rachunek ma się dobrze a zyski jeszcze przed nami.


Zagadką dla mnie jest, kiedy funt zacznie się umacniać. Uważam, że w momencie wyeliminowania ryzyka Bretix wzrost ceny funta może szybko się zrealizować ze względu na bardzo dobry stan brytyjskiej gospodarki. Dlatego mimo dotychczasowych nie powodzeń będę szukał atrakcyjnych poziomów cenowych do zajęcia pozycji długiej. Na GBPUSD tak jak wspominałem wyżej jest buy blisko rekordowych poziomów. Dodatkowo mam zlecenie oczekujące buy limit na parze GBPCHF. Cały czas obserwuję pary EURGBP i GBPJPY, ale w tych dwóch przypadkach czekam. Obawiam się osłabienia dolara w najbliższym czasie co może spowodować umocnienie się jena i euro a co za tym idzie jeszcze bardziej atrakcyjne poziomy cenowe na zajęcie pozycji długich na funcie. Poniżej screen GBPCHF oraz EURGBP.


Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach

Recent Posts
bottom of page