top of page

Podsumowanie tygodnia 22/2017r -4,47%

Tydzień rozpoczęty bardzo dobrze. Pozycje jakie prowadziłem od zeszłego tygodnia zamknąłem na cenie wejścia. Była to pozycja długa na złocie i NZDUSD. Po zamknięciu pozycji na złocie zdecydowałem się na dołożenie pozycji długich na nowozelandczyku. Jednak dwie słabsze sesje spowodowały także zredukowanie pozycji długich.

Następnie pojawiła się pozycja krótka na parze EURAUD.[link] Na wspomnianej przeze mnie parze walutowej oczekiwałem przejęcia inicjatywy przez podaż. Tak się jednak nie stało a po aktywowaniu zlecenia pojawił się bardzo czytelny sygnał popytowy i zamknąłem pozycje na małej stracie. Szybkie zamknięcie pozycji uchroniło przed większymi stratami.

Na powyższych transakcjach mój handel w opisywanym tygodniu powinien zakończyć się. Wielokrotnie wcześniej wspominałem o tym, że im mniej tradingu tym lepiej a moja aktywność powinna kończyć się na dwóch zleceniach w tygodniu. Ponownie jednak poczucie wstydu ( strata zeszły tydzień), chęć odegrania się spowodowały moją nadmierną aktywność, która zakończyła się serią siedmiu zleceń z wynikiem negatywnym i tylko kontrola ryzyka, która w ostatnich tygodniach działa zdecydowanie lepiej uchroniła mnie od strat wielokrotnie większych. Najgorsze w całej sytuacji jest to, że dopiero w piątek po południu zdałem sobie sprawę, że wpadłem w pułapkę overtradingu. Przez dwa dni nie potrafiłem poprawnie ocenić tego co robię na rynku, że znowu widzę kolejną okazję cenową, skacząc z jednej pary walutowej na drugą. Cała sytuacja mocno mną wstrząsnęła.

Przez ostatnie osiem tygodni mój trading oceniałem wysoko. Z tygodnia na tydzień wartość rachunku systematycznie powiększała się. Stopy zwrotu nie były oszałamiające, ale kontrola ryzyka oraz ucinanie strat dawały bardzo zadowalające wyniki. Ostatnie dwa dni pokazały jednak, że jest jeszcze bardzo duże zagrożenie ze względu na zbyt nadmierną aktywność. Od bieżącego tygodnia będę kontrolował ilość czasu spędzoną przed wykresami a także ilość pozycji otwartych. Analizy będę ograniczał do jednej godziny przed południem i jednej wieczorem, która będzie także równa dwukrotnym uruchomieniem aplikacji MT4 dziennie, po za tym będę się starał nie patrzeć na wykresy. Dodatkowo stały monitoring ilości otwieranych zleceń, które mają się ograniczyć do dwóch w tygodniu.

W poniedziałek pojawi się antycypacja tygodnia w której będę pokazywał moje założenia na najbliższą przyszłość. W ostatnich tygodniach powtarzałem, że będę chciał przejść w obecnym czasie na rachunek rzeczywisty prowadzony na blogu jednak nie czuję się jeszcze na to gotowy. Podejrzewam, że jeszcze do końca lata będę moje zmagania z rynkiem opisywał na rachunku demonstracyjnym. Poniżej szczegółowe zestawienie tygodnia.


Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach.



Poniżej szczegółowe zestawienie tygodnia 22/2017r




Poniżej szczegółowe zestawienie od 14 listopada 2016r.

Szczegółowe wyniki ostatnich dwudziestu tygodni.

Recent Posts
bottom of page