top of page

Antycypacja 5/2017 -2,00%

Styczeń już prawie za nami i w nowym roku zaczynamy już luty. Pierwszy miesiąc dla rachunku blogowego był udany. Z wyjątkiem poprzedniego tygodnia w którym miałem lekki minus wszystkie pozostałe tygodnie były na plusie. Podsumowanie z tygodnia czwartego na blogu pojawi się w ciągu dwóch dni.

Wracając do planów handlowych. Poprzedni tydzień pozwolił na zakumulowanie kilku fajnych zleceń,które ładnie pracują. pierwsze z nich pozycja długa na ropie. Tak jak podejrzewałem sygnał RGR z interwału czterogodzinnego został zanegowany i po wybiciu linii szyi wszedłem w pozycje długie. Obecnie zlecenie jest zabezpieczone i czekam na 80$. To co mnie niepokoi to dobry odczyt o wieżach wiertniczych na poziomie 759. Jeżeli nie będzie powrotu w najbliższy piątek poniżej ostatniego odczytu to mamy duże szanse na większa korektę spadkową w cenach ropy. Przypomnę, że od lipca zeszłego roku odczyt w aktywnych wieżach wiertniczych skonsolidował się w okolicach 750 co pokrywa się z ostatnim silnym wzrostem na ropie. Jeżeli wież będzie powstawać coraz więcej będziemy mieli silniejszą presję podażową na rynku. Po za tym cena 70$ powoduje znacznie lepszą opłacalność wydobycia ropy z łupków, więc jest silna zachęta do zwiększenia podaży.

Nadal aktywna pozostaje pozycja krótka na parze EURPLN, którą będę prowadził już trzeci tydzień. W zeszłym tygodniu dołożyłem dwie pozycje krótkie i zabezpieczyłem całe zlecenie. Cena nie ma niestety większej możliwości na korektę bez wybicia moich zleceń, ale mam nadzieję, że scenariusz będzie kontynuowany a trend spadkowy utrzymany. Sygnał wejścia opisywałem na TradingView [link]

Kolejne aktywnym zleceń to także szortowanie euro, czyli para EURNOK, którą opisywałem w oddzielnej analizie [link]. Obecnie zlecenie jest na plus, ale jeszcze nie zabezpieczone. Oczekuję w najbliższych dniach lekkiej korekty do poziomów 9,59 i kontynuacji trendu spadkowego. W momencie wyrysowania się korekty a następnie nowego dołka, będę zabezpieczał zlecenie. W momencie wystąpienia dobrej okazji postaram się o dołożenie pozycji krótkich.

Ostatnim aktywnym zleceniem jest pozycja krótka na EURGBP. Tak jak wspominałem w poprzednich planach handlowych oczekuję, że funt będzie się umacniał w najbliższych miesiącach. Na EURGBP w ostatnich dniach mieliśmy pokonanie wsparcia na poziomie 0,87 i testowanie wspomnianego poziomu. Przy korekcie szukałem pozycji krótkich w celu podłączenia się pod trend spadkowy. Dogodną sytuacją moim zdaniem były dane o PKB z Wielkiej Brytanii w piątek. Tuż przed publikacją złożyłem zlecenia sell stop, które się aktywowały. jednak kilka godzin po publikacji danych funt stracił moc i obecnie jesteśmy już blisko stopów i są małe szanse na sukces w tym zleceniu.

W tym tygodniu nie widzę zbyt dużo okazji do zajęcia pozycji. Najciekawszą parą po analizie weekendowej jest NZDCAD. Ustawiłem zlecenia oczekujące buy limit 0,893 ze stopem na 0,883 oraz take profit 0,937. Zainteresowanie wynika tylko i wyłącznie z analizy technicznej. na interwale tygodniowym mamy wyrysowanie się głowy z ramionami a tą formację na dużych interwałach lubię stosować. Buy zrobiłem nisko w celu podkręcenia wielkości pozycji i dobrego stosunku ryzyka do zysku. Ryzyko 1%.

W tym tygodniu z ważnych wydarzeń mamy posiedzenie FED-u, odczyt NFP w piątek oraz dane z Australii o inflacji. Publikacja wspominanych danych jest także w kręgu moich zainteresowań a moje scenariusze będę opisywał w oddzielnych analizach na TradingView.[link]

Jeżeli masz pytania lub chcesz się ze mną skontaktować, poniżej podany jest adres email. Jestem dostępny także na kilku portalach społecznościowych, linki powyżej.

Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach.


Recent Posts
bottom of page