top of page

Podsumowanie tygodnia 21/2017 -1,27%

W poniżej opisanym tygodniu handel skupił się wyłącznie na cięciu strat i kolejnych próbach wejścia w ciekawe pozycje. Handel rozpocząłem od pozycji długich na funcie i dolarze kanadyjskim, które dobierałem w parach z frankiem szwajcarskim.

W parze GBPCHF dwa razy próbowałem zająć pozycje długie. Funt brytyjskim jak wielokrotnie pisałem jest walutą, która ma szansę zyskać najwięcej w bieżącym roku, ze względu na prawdopodobny powrót siły brytyjskiej waluty do poziomów sprzed referendum w sprawie Bretix. W antycypacji na bieżący tydzień wspominałem, że będę szukał pozycji długiej na parze GBPNZD. [link] Jednak w parze z nowozelandczykiem brytyjska waluta bardzo silnie traciła na wartości przez cały tydzień i obecnie mamy bardzo silny sygnał podażowy na wspomnianej parze. Widząc rozwój sytuacji postanowiłem szukać pozycji długiej na funcie w innych parach walutowych. najbardziej atrakcyjnie wyglądała para GBPCHF na której cena testowała bardzo ciekawy poziom wsparcia 1,262.

Pierwsze wejście szybko zakończyło się stop loss. Cena jednak po zamknięciu mojego zlecenia szybko powróciła do poziomów wsparcia. Poniżej na interwale godzinnych, widocznych jest więcej szczegółów. W wspominanym poziomie ponowiłem pozycje długie. W pierwszych godzinach sytuacja zaczęła rozwijać się pozytywnie jednak w godzinach popołudniowych brytyjska waluta ponownie zaczęła tracić na wartości i pozycja zamknęła się na cenie wejścia. Szybkie wychodzenie z pozycji uchroniło przed wystąpieniem większych strat.

Pozycja długa na CADCHF - bardzo ciekawie zapowiada się z punktu widzenia interwału tygodniowego.

W opisywanym tygodniu dodatkowo mieliśmy posiedzenie Banku Kanady oraz odbywający się szczyt państw produkujących ropę naftową OPEC. Zdecydowałem o zajęciu pozycji długiej ponieważ uważałem, że te dwa wydarzenia mogą znacząco wpłynąć na wykonanie ruchu wzrostowego. Po komunikacie z banku centralnego, kanadyjska waluta, zyskiwała na wartości, jednak czwartkowym popołudniem po zapoznaniu się z komunikatem ze strony OPEC, mieliśmy realizację zysków na ropie. Spadające ceny czarnego złota pociągnęły za sobą spadek wartości dolara kanadyjskiego i wyjście z moich pozycji na cenie wejścia. Opisywana para walutowa pozostanie jednak cały czas w obserwacji. Istnieje duża szansa na silny impuls popytowy.

Kolejne transakcje to szukanie pozycji długich na parze NZDUSD. Para z początkiem tygodnia wyłamała poziom oporu 0,694 i dotarła do poziomów 0,704. Na wyłamaniu drugiego ze wspomnianych poziomów aktywowałem pozycje długie. Popyt kilka razy podjął próbę przełamania 0,704 i dopiero w piątek świeca dzienna zamknęła się powyżej wspomnianego poziomu. Każde aktywowanie się siły podaży to ucinanie start i kolejne zlecenie buy stop. Aktywną pozycję długą będę się starał poprowadzić do poziomów 0,73.

Poniżej krótka analiza wykresu NZDUSD z 24 maja.

Jak oceniam swoją pracę w opisanym wyżej tygodniu?

Dobrze:) Cięcie start, minimalne ryzyko...jeszcze czego mi brakuje to robić mniej. Wróćmy teraz do podsumowania poprzedniego tygodnia. ostatnia zamknięta pozycja to był mały long na EURJPY, który notabene próbowałem powtórzyć w tym tygodniu ale szybko się wycofałem z tego pomysłu. Wspomniany long z zeszłego tygodnia był już zabezpieczony na cenie wejścia i pozostawało tylko poczekać na jego owoce...jednak brak cierpliwości spowodował, że zdecydowałem się na zamknięcie pozycji w zeszły piątek mimo, że miałem odpracowane straty i pozycja była zabezpieczona. Wystarczyło tylko poczekać i zachować cierpliwość a na najbliższym oporze zrealizować zysk i zakończyć bieżący tydzień na plusie skupiając się na bieżącej obserwacji rynku.

Ostatnie osiem tygodni to stabilne wyniki, które dodają wiary w to, że trading na blogu może być wartością. Na obecnie prowadzonym koncie demonstracyjnym, które prowadzę na blogu cel na najbliższy tydzień to robić mniej i doprowadzić obecnie otwarte pozycje do realizacji profitów. W najbliższe antycypacji tygodnia skupię się na obecnie aktywnych zleceniach a także na tym jakie wydarzenia rynkowe będą znaczące w najbliższym tygodniu.


Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach.



Poniżej szczegółowe zestawienie tygodnia 21/2017r

Poniżej szczegółowe zestawienie od 14 listopada 2016r.

Szczegółowe wyniki ostatnich dwudziestu tygodni.

Recent Posts
bottom of page