top of page

Podsumowanie tygodnia 49/2017 +4,93%

Seria ponad dwudziestu transakcji bez zebrania profitu skończyła się. W opisywanym tygodniu zebrałem profity z piramidy na parze USDCAD, którą prowadziłem od momentu ogłoszenia decyzji przez Bank Kanady. W antycypacji 49/2017 możesz zapoznać się z moimi planami. [link]

Ze względu na to, że równocześnie prowadzę kilka rachunków pozycje długie na USDCAD nie dopierałem w początkowym okresie w równych odstępach. Bałem się, że znaczne wahania cenowe nie dadzą mi szansy na prawidłowe zabezpieczenie dobieranych zleceń. W momencie jak sytuacja nieco się uspokoiła regularnie zacząłem dobierać zlecenia. W sumie aktywowałem siedem zleceń, które po realizacji zysku dały stopę zwrotu w okolicach 5%. W momencie ogłaszania komunikatu po posiedzeniu cena znajdowała się w okolicy 1,1267 i moim celem było dogranie poziomów 1,289 lub 1,243.

Jak widzimy powyżej zrealizował się scenariusz wzrostowy. Początkowe ryzyko przy stawianiu piramidy wynosiło 0,5%, po dobraniu czwartego zlecenia ryzyko zmniejszyło się do zera a zebrany zysk wyniósł blisko 5%, czyli w stosunku 10:1, wynik uważam za bardzo dobry a dobieranie zleceń w momencie kiedy realizuje się mój scenariusz jest najlepszym sposobem na zwiększenie profitów. Poniżej screen, tuż przed realizacją zysku.

Piramidowania w tym tygodniu było więcej. W antycypacji opisywałem sytuację na złocie na którym miałem zamiar aktywować zlecenia krótkie przy poziomie 1280$. Jednak po zapoznaniu się z poniedziałek z raportem CFTC, zauważyłem że ostatnie tygodnie to jest zwiększanie pozycji długich przez traderów a cena złota stała w miejscu. Wniosek z tej analizy był taki że pod konsolidacją z ostatnich dwóch miesięcy powinna znajdować się cała masa stop loss-ów, które mogą spowodować silne spadki cen złota. Nie zastanawiając się długo aktywowałem pierwsze pozycje krótkie na poziomie 1278$, które wynikały z górnego ograniczenia konsolidacji na interwale godzinnym. W kilka godzin cena zaczęła się gwałtownie osłabiać dobierając kolejne zlecania. Na dzień dzisiejszy mam aktywnych jedenaście pozycji krótkich zabezpieczonych już od czwartego zlecenia na BE. Celem dla tego scenariusza pozostaje poziom 1215$.

Ze względu na dużą jednostkę handlową nie aktywowałem zleceń długich na rachunku blogowym na kontrakt wig20, ale na innych rachunkach mam to zlecenie aktywne i oczekuję wzrostów do poziomu 3000 punktów. Zdecydowałem się już na poziomie 2400, ze względu na silną reakcję popytu na poziom 2388, który miał miejsce czwartego grudnia. Cena obecnie balansuje między 2375 a 2400 i mimo znacznej poprawy nastrojów na amerykańskim rynku akcji polski rynek cały czas pozostaje bez przewagi popytu.

Po kilkunastu tygodniach i sporym drowdawn zaliczyłem w końcu zlecenie z profitem. W sumie bez sukcesu było ponad dwadzieścia transakcji i tylko rozsądne zarządzanie ryzykiem doprowadziło do tego, ze rachunek cały czas istnieje i mam szanse na osiągniecie sukcesu. Podczas ostatniej serii zwróciłem uwagę na stopniowanie ryzyka, które opisałem antycypacji 43/2017 [link] Jeżeli przejdę w przyszłości ponownie straty przez całą serię stopniowania ryzyka to kolejne zlecenia będą obarczone maksymalna stratą na poziomie 0,5%. Po zaksięgowaniu pierwszego zysku będę wracał do stopniowania ryzyka i nieco większego ryzyka.


Poniżej chciałem podzielić się z wami jeszcze jedną myślą. Zapoznaj się proszę z poniższą grafiką.

Powyżej widzimy jaki wpływ na nasz zarobek mają podatki. Opodatkowanie naszego zysku 25% kilkanaście razy zmniejsza wynik końcowy. A teraz załóżmy że tym podatkiem są nasze stop loss-y i zlecenia stratne a jak wiemy w naszym tradingu są pewne jak podatki. Poniżej zestawienie wyników dwóch rachunków przeze mnie prowadzonych w ostatnich czterech miesiącach. Rachunek z lewej strony jest prowadzony i opisywany na blogu a jego wyniki publikuję z tygodnia na tydzień. Drugi jest znacznie większy, ale jego wartość początkowa została sprowadzona do tej samej kwoty jak konta "blogowego" Transakcje na obu rachunkach są bliźniacze, z tym, że rachunek po prawej stronie prowadzony jest z większą skrupulatnością, jestem ostrożniejszy, w pierwszej kolejności wykorzystuję nadarzające się okazje. Jak można zauważyć mimo tych samych transakcji wyniki ujemne są znacznie mniejsze niż na rachunku blogowym i nie jest to znaczna różnica bo zaledwie kilku procent, ale wynik końcowy jest zgoła od siebie różny. W ostatnich miesiącach duży drowdawn spowodował, że nie ma rewelacyjnego wyniku, ale skrupulatniejsze prowadzenie konta dzięki mniejszym stratą i wykorzystanym wszystkim okazją spowodowało, że wynik jest o blisko 15% lepszy niż na rachunku blogowym. W czerwonych ramkach zaznaczyłem tygodnie w których były największe różnice.


Dbajmy o nasze rachunki...to szczegóły robią różnicę.

Poniżej screeny ze szczegółowymi wynikami tygodnia.


Jeżeli masz pytania lub chcesz się ze mną skontaktować, poniżej podany jest adres email. Jestem dostępny także na kilku portalach społecznościowych, linki powyżej.

Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach.

Recent Posts
bottom of page