top of page

Podsumowanie tygodnia 2/2018 +0,34%

Tydzień bardzo trudny zakończony kilkoma stratnymi zleceniami a wynik pozytywny został uratowany przez transakcję z ostatniego dnia tygodnia, którą opiszę poniżej.

W opisywanym tygodniu mimo moich oczekiwań mieliśmy powrót do walut Japonii i Szwajcarii. Z początkiem tygodnia najpierw mieliśmy umocnienie się jena za sprawą nieco okrojonego skupu aktywów. Na rynku zaraz po tym pojawiły się spekulacje, że Bank Japonii ma zamiar kończyć z ultra luźną polityka monetarną. Następnie na rynku pojawiły się plotki z Chin o tym, że państwo środka nie ma zamiaru skupowania więcej obligacji amerykańskich. Mimo sprostowania ze strony chińskich władz doszło do dalszej aprecjacji jena i franka co spowodowało aktywowanie stop loss-ów na USDJPY i GBPCHF, które miałem zgodnie z planem przyjętym a antycypacji do opisywanego tygodnia. [link]

Kolejny rozgrywany scenariusz, czyli dax także zakończył się nieudaną próbą. Po dobraniu kilku zleceń doszło do pogorszenia nastrojów i korekty na niemieckim rynku akcyjnym, który trwa do dnia dzisiejszego, straty nie przekroczyły jednak zakładanego ryzyka.

Kolejny scenariusz na lirze tureckiej, który obserwowałem już od tygodnia 51/2017 [link] a zlecenia aktywowałem w ostatnich dniach grudnia zakończył się stop loss. Do aktywacji zleceń sprzedaży na poziomie 4,64 nie doszło i aktywowałem sell w przedziale od 4,50 do 4,54 kiedy wydawało się, że lira zacznie zyskiwać na wartości ponownie doszło do powrotu ceny na długoterminowy trend wzrostowy, który realizuje się na parze EURTRY. W miarę jak cena powoli osuwała się w zakładaną stronę dokładałem pozycji krótkich, strata była nieco złagodzona punktami swapowymi.

Ostatnie transakcje zrealizowałem na publikacji danych z USA w piątek. Długo zastanawiałem się jak rozegrać scenariusz na inflacje i sprzedaż detaliczną. Początkowo zakładałem, że będę próbował swoich sił na parze EURUSD, jednak nie widziałem tam atrakcyjnej sytuacji technicznej, taką natomiast znalazłem na parze USDJPY. Dolar cały tydzień mocno tracił do jena i przygotowałem się na scenariusz pozytywny dla dolara. Skoro cały tydzień USD się osłabiał to słabe dane nie dadzą takiego samego momentum jak pozytywne dane. W początkowych minutach po publikacji dolar zaczął się umacniać...zlecenia aktywowały się na niskich poziomach i po chwilowym ruchu w górę, zebrałem profit. Pozycje były dosyć duże i nie oczekiwałem większej reakcji, dlatego szybko zrealizowałem zyski, które pozwoliły pokryć powyższe straty. Na tydzień kolejny pozostały jeszcze aktywne pozycje na USDNOK i IBEX35, które opisuję w antycypacji 03/2017.[link]

Poniżej szczegółowe zestawienie transakcji.


Jeżeli masz pytania lub chcesz się ze mną skontaktować, poniżej podany jest adres email. Jestem dostępny także na kilku portalach społecznościowych, linki powyżej.

Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach.

Recent Posts
bottom of page