top of page

Podsumowanie tygodnia 3/2018 +1,57%

Trzeci tydzień roku 2018 zakończył się z pozytywnym wynikiem za sprawą realizacji zysku na parze USDNOK. Niestety były też nie miłe niespodzianki, szczególnie związane z publikacją komunikatu po posiedzeniu Banku Kanady. W antycypacji 3/2018 [link] planowałem dane rozegrać na dwóch parach, USDCAD i EURCAD. Ostatecznie w dzień publikacji danych zdecydowałem się, że oba scenariusze rozegram na USDCAD. Niestety scenariusz tym razem nie rozegrał się tak różowo jak po poprzednich decyzjach, kiedy pozwalał na zebranie przyzwoitych zysków, jak w grudniu na przykład [link]. Już tuż przed publikacja danych doszło do gwałtownych ruchów cenowych i szarpania raz w dół to potem w górę, a wszystko w odstępie kilku sekund nie dając szans na prawidłowe zabezpieczenie zleceń. Skutek jest taki, że poniosłem stratę większą niż planowałem. Na ruchu wzrostowym cena zebrała kilka zleceń następnie wystopowała je i zebrała kilka zleceń w kierunku południowym, które także wystopowała. Poniżej wykres USDCAD w momencie publikacji danych w interwale 10 sekundowym.

Kolejnym scenariuszem zakończonych stopem była transakcja na hiszpańskim indeksie giełdowym. Niestety ruch w górę przyszedł po wystąpieniu korekty, która spowodowała wyautowanie mnie ze zlecenia. Strata jednak zgodnie z planem, więc nie ma bólu.

Więcej transakcji stratnych nie było. W tym tygodniu inwestowałem także w DAX i ropę naftową a ich wynik był zerowy. Więcej o ropie piszę w kolejnej antycypacji 4/2017 [link].

Zlecenie które przyniosło zysk i pozytywny wynik tego tygodnia była wspominana wcześniej para USDNOK. Zysk zrealizowałem nieco wcześniej niż planowałem, ale zgodnie moimi założeniami. Jeżeli zlecenie osiąga 75/80% zakładanego scenariusza kwalifikuje się do realizacji zysku i tak też zrobiłem. Zebrany zysk pozwolił na pokrycie nie przyjemnego incydentu z USDCAD i trzeci zyskowny tydzień w Nowym Roku :)


Zachęcam jeszcze do zajrzenia w ostatnią antycypację z czwartego tygodnia [link]. Scenariusze pięknie się realizują a to zapowiada kolejne pozytywnie tygodnie. Poniżej screen z aktywnych zleceń oraz szczegóły podsumowywanego tygodnia.


Jeżeli masz pytania lub chcesz się ze mną skontaktować, poniżej podany jest adres email. Jestem dostępny także na kilku portalach społecznościowych, linki powyżej.

Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach.

Recent Posts
bottom of page