top of page

Podsumowanie tygodnia 4/2018r -1,19%

Tydzień zakończył się z wynikiem negatywnym, zabrakło kilku pipsów i trochę szczęścia, aby zebrać chodź jeden udany scenariusz. Po za tym rynek na prowadzeniu kilku transakcji w momencie kiedy narobił nadziei ze znaną sobie zmiennością zawrócił i wybił na stopach.

Zacznijmy od początku, para GBPCHF, którą bardzo ładnie zakumulowałem, następnie w odpowiednim momencie zabezpieczyłem i trzymałem, widząc jak wchodzi na kolejne poziomy, została w ciągu kilku godzin zamknięta po silnym spadku ceny. Niestety w opisywanym tygodniu mieliśmy silne umocnienie się franka szwajcarskiego i jena, które oczywiście także przełożyło się na opisywaną parę. W ciągu jednej sesji para wyrysowała bardzo dużą świecę spadkową i jedynym wyjściem było ratowanie pozostałego zysku. Tak, więc z dużych nadziei skończyło się na minimalnym plusie.

Kolejne rozwiane nadzieje, to zamknięcie dwóch ładnie pracujących piramid, bez strat dla rachunku. Pierwsza była prowadzona na dax i po dobraniu kilku pozycji i zabezpieczeniu, rynek w kolejnym dniu otworzył się nawet z luką wzrostową i zaraz po tym jeszcze zaczął silnie rosnąć. Niestety po dwóch godzinach siła popytu zakończyła się i po kilkunastogodzinnej konsolidacji, doszło do wytworzenia się silnej korekty i zamknięcia piramidy. Duża szkoda, bo cel był już osiągnięty w ponad 50% i dużo nie brakowało do zamierzonych profitów.

Kolejny scenariusz był rozgrywany na parze USDJPY. Pierwsza pozycja bardzo dobrze otworzona na końcówce korekty z szerokim stopem początkowym ze względu na posiedzenie Banku Japonii, chciałem uniknąć wybicia stopa przy wystąpieniu "igły". Po posiedzeniu i poznaniu komunikatu osłabienie jena trwało tylko do końca korekty a następnie nastąpiło silne umocnienie i po kilku dniach miałem już kilka aktywnych zleceń sell USDJPY i zabezpieczoną piramidę. Niestety ponownie do akcji wkroczył Pan Trump i powiedział kilka słów o tym że chciałby widzieć mocnego dolara. To spowodowało w ciągu kilkunastu minut silny wzrost pary i wybicie stopów. Siła dolara nie trwała długo i para ponownie powędrowała do minimów, ale bez mojego udziału.

Kolejny rozegrany scenariusz to publikacja danych z Nowej Zelandii o inflacji. Scenariusz rozgrywałem na parze EURNZD. Po publikacji danych aktywowały się zlecenia długie, które już po kilku minutach zabezpieczyłem widząc, że do zebrania profitów coraz bliżej. Kiedy wydawało się, że w ciągu kilku minut będę zbierał zyski scenariusz zawrócił i po kilku godzinach wybił stopy, ale bez strat dla rachunku. Rano jak się obudziłem, byłem trochę zawiedziony bo do TP naprawdę nie wiele brakowało a zebranie zysku z tego scenariusza pozwoliłoby na zamkniecie tygodnia z plusem.

Na weekend miałem także aktywną pozycje krótką na EURCHF. W niedzielę odbywało się głosowanie w niemieckiej partii SPD, które decydowało o przystąpieniu do rozmów koalicyjnych z Merkel. Chciałem się zabezpieczyć w razie jakby głosowanie odbyło się nie zgodnie z tym co oczekiwał rynek. Pozycja zaraz po otwarciu rynków była zamknięta ze stratą.

Kolejną transakcję na publikacje danych rozgrywałem na parze CADJPY. Kierunek był tylko jeden osłabianie się dolara kanadyjskiego. Niestety po aktywacji zlecenia sell stop doszło do szybkiego ataku popytu, który aktywował stopy i cena ponownie powędrowała w kierunku południowym, więc ponownie zabrakło kilku pispów, aby zarobić.

Z tygodnia jestem jednak zadowolony, nie ma dużej straty i mam kilka aktywnych zleceń na kolejny tydzień a więcej szczegółów znajdziesz w najnowszej antycypacji.[link] Sygnały do opisywanego tygodnia znajdziesz w antycypacji 4/2017 [link] a poniżej szczegółowe dane.


Jeżeli masz pytania lub chcesz się ze mną skontaktować, poniżej podany jest adres email. Jestem dostępny także na kilku portalach społecznościowych, linki powyżej.

Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach.


Recent Posts
bottom of page