top of page

Podsumowanie tygodnia 01/2018 +2,57%

Pierwszy tydzień Nowego Roku zakończyłem z pozytywnym wynikiem +2,57% a poniżej opiszę zrealizowane scenariusze. Jak rynek widziałem przed opisywanym tygodniem możesz sprawdzić w antycypacji 01/2018 [link].

Z początkiem tygodnia chciałem zrealizować piramidę na korekcie AUDUSD. Do takiego wydarzenia jednak nie doszło a publikowane dane PMI z Chin nie rozczarowały. Jednak na pozytywny scenariusz też się przygotowałem. Na prze AUDJPY mieliśmy w ostatnich dwóch sesjach konsolidację, która według mnie mogła zapowiadać kolejną falę wzrostowa. Pozytywną publikację danych wykorzystałem do zajęcia pozycji długich z celem na poziomie 90,00.

Zlecenie po paru godzinach było już na plusach i zapowiadało się, że dojdzie do kontynuacji ruchy wzrostowego. jednak w dalszej części dnia dolar australijski zaczął się mocno osłabiać i pod koniec dnia naruszył dolne poziomy z ostatnich dni i aktywował zlecenia obronne. Po drodze przy zachowaniu początkowego ryzyka próbowałem jeszcze wykorzystać dobre poziomy do powiększenia wielkości pozycji długiej.

Tak jak opisywałem w planach na opisywany tydzień pierwszy piątek miesiąca, publikowane dane o inflacji w strefie euro oraz dane o stopie bezrobocia w USA wykorzystałem do budowy piramidy. Przed publikacja pierwszych danych rozstawiłem zlecenia na wzrosty EURUSD i kilka chwil po 11:00 aktywowały się pierwsze zlecenia.

Piramida miała za cel osiągniecie poziomu 1,208, który w kilka sekund po publikacji w pierwszej chwili rozczarowujących danych z amerykańskiej gospodarki został zrealizowany. Obrany scenariusz zakończył się sukcesem i pozwolił na ukończenie tygodnia z wynikiem pozytywnym. Jedna z transakcji z powodu rozszerzonego spread zamknęła się na minusie.

Niestety mimo dobrych oczekiwań do do indeksu NIKKEI nie udało się zając pozycji długich na oczekiwanych poziomach i zostało wybicie oporu na poziomie 22946 i pokonywanie kolejnych rekordów. Nie próbowałem gonić rynku.

Także na dax próbowałem złapać piramidę na longi, ale w tym wypadku mała korekta spowodowała, że zostałem wystopowany po dobraniu czterech zleceń. Bez start dla rachunku, screen poniżej przedstawia sytuację po dobraniu czwartego zlecenia.

Kolejnym zleceniem które przez kilka dni prowadziłem w pierwszym tygodniu 2018 roku była pozycja długa na EURGBP, którą nawet próbowałem piramidować. W ostatni dzień tygodnia doszło do silnej przeceny euro i przed początkiem weekendu zrealizowałem delikatny zysk jaki pozostał. Nie chciałem na weekend zostawiać pozycji na której luka spadkowa mogła przeskoczyć punkt BE.


W opisywanym tygodniu dobrałem także kolejne pozycje krótkie na parze EURTRY, którą mam nadal aktywną, ale nie zabezpieczone jeszcze na cenie wejścia.

Poniżej szczegółowe zestawienie transakcji.

Jeżeli masz pytania lub chcesz się ze mną skontaktować, poniżej podany jest adres email. Jestem dostępny także na kilku portalach społecznościowych, linki powyżej.

Pozdrawiam!

majda.p@hotmail.com


Treści zawarte w powyższym materiale nie stanowią żadnej rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005r Nr. 206, poz 1715). Jest to wyłącznie wyraz wiedzy i poglądów autora i w żadnym wypadku nie może być podstawą działań inwestycyjnych czytelnika. Osoba chcąca zawrzeć transakcję sama podejmuje decyzję o zawarciu danej transakcji na podstawie samodzielnie określonego ryzyka, ewentualnej straty oraz potencjalnych korzyściach.


Recent Posts
bottom of page